fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 20 Broomhil-Newcastle

Dag 20 Broomhil-Newcastle
De laatste etappe van onze mooie fietstocht extra vroeg op want we wilde de boot niet missen.
Op klokslag 7:30 zaten we aan de ontbijttafel ik bestelde een compleet Engels ontbijt en Mar houd het maar bij roerei.
Tijdens het ontbijt komt de regen losjes naar beneden en ik ben bang dat het speciale pak toch weer even tevoorschijn moet komen en dat vermoeden werd werkelijkheid.
Onze gastvrouw vertelde ons dat het prettig was dat we toch gezellig bleven, ze had het wel eens anders mee gemaakt.
Maar het is net als doorkomen in de zee even doorbijten maar eenmaal op de fiets valt het wel weer mee.
Na een half uur kon het pak weer uit maar het bleef wel erg grijs met mist dus weinig foto’s gemaakt van de rit naar Newcastle.
En zo fietsen we met nog een keer met het pak aan en weer uit gedaan te hebben naar Newcastle.
het was een leuke route geen klimmen meer fietspaden net als bij ons in de duinen.
En of de duvel er mee speelt prachtig weer in Newcastle, de boot lag al op ons te wachten we waren mooi op tijd.

Na het aanmelden en af halen van de bordingpas mochten we gaan staan in rij 1 tussen de motoren.

Om klokslag 14:30 gaan de deuren open richting douane de fietsers we waren met 4 man mochten het eerst op de boot.
Na het vastzetten van de fietsen konden we met de lift naar dek 8 waar onze hut zich bevond.
Nadat we onze outfit hadden verwisseld namen we een kijkje op het achterdek waar de vrachtwagens, campers, personenauto’s, bussen en motoren worden geladen.
Boven op dek 11 hebben we een mooi uitzicht over alles wat er nog in moet.

Dit was om 15:00 uur er zouden nog vele voertuigen volgen.
Het is voor de bemanning passen en meten om alles er in te krijgen je staat er versteld van wat er allemaal in de boot kan ongelofelijk.
En precies om 17:00 uur kan de achterklepklep omhoog, in IJmuiden komen we er weer aan de voorkant uit.
Het was zulk mooi weer dat we op het achterdek zijn gaan zitten en wachten op de zonsondergang en we waren niet de enige.

En zo nemen we afscheid van Engeland we begonnen met regen en eindigen met mooi weer op
een dag en dat is misschien wel typische het weer in Engeland.

Wij hebben goed weer gehad ook regen natuurlijk maar 85% was droog.
Een geweldig land met mooie natuur en geweldige landschappen en vriendelijke mensen.
Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad en ik hoop dat de lezers een goede indruk hebben gehad van onze fietstocht, en misschien een zetje gegeven om er ook eens heen te gaan.

En bij binnenkomst van de pieren stonden op de Noord pier een zeer enthousiast paar ons toe te zwaaien.

Gereden 56 Km
Uit en thuis hebben we 1297 Km gereden.

Miranda

dank je wel Voor je enthousiaste verhalen van jullie reis.
Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Groetjes

eveline

Bedankt voor de prachtige foto's en de gezellige verhalen. Ik ga nog even door tot donderdag, dan zit het er voor mij ook weer op. En dan gaan we afspreken met elkaar hoor!

Alex

Cor en mar top

Fred en Marian

Cor en Marja we wensen een goede reis en welkom in
Nederland.
wij gaan morgennacht om 03.00 uur naar Schiphol en dan naar Spanje. Tot horens.

Martin

beste Cor & Marja,

Heerlijk om te lezen/kijken naar de verhalen en de bijbehorende plaatjes. Het zit er voor jullie weer op. En de tip van jullie hand, om ook dit land eens te bezoeken zullen wij zeker gaan doen. Alhoewel dan wel met de diverse stoom treinen die zij rijk zijn.
Jullie hebben vast al begrepen dat Eveline ook weer thuis komt gelukkig. resulteerd natuurlijk dat ik het vanaf donderdag zo druk heb als een gek ventje met de huishouding. Toch lekker 4 weken niet gezogen bijvoorbeeld. Wat wel opviel gisteren tijdens het stofzuigen dat je na vier weken niet zuigen goed kan zien waar je geweest bent. Morgen nog ff ramen lappen. boodschappen wil zij zelf doen om over haar jetlag heen te komen. Wat zij wil dus! Dan ga ik vrijdag met een dikke bos naar schiphol en wachten tot zij de wielen weer op de Hollandse bodem heeft staan. Ik heb ook begrepen uit haar reactie dat wij eerdaags wat gaan afspreken met jullie.

Dikke knut en kijkies,
Martin

Peet

Hihi jullie zijn allang weer terug en hebben genoten zo te lezen en zien en ik vanavond met het lezen van jullie verslagen. Superleuk: dank je wel!
Groet,
Petriëlle

Ella van Putten.

Cor, wat een schitterende reis en wat een prachtig land!
Ik ben onder de indruk! Wat leuk, de verhalen met foto's!