fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 18 Innerleithen-Berwick upon Tweed.

Dag 18 Innerleithen-Berwick upon Tweed.

Alles vandaag een half uur eerder om dat we toch een pittig eindje moeten fietsen.
Om 8:50 konden we fietsen boodschappen ook al gedaan en een mooie zonnige morgen de middag waren er wolken, geen zon meer gezien maar de temperatuur uitstekend.
In het begin reden we aan de schaduwzijde van een berg op 150 Mtr hoogte en links scheen de zon op een andere heuvel prachtig om te zien.
Op deze zelfde weg pakte we onze 1000 ste cache en ook de enige want we wilden nog wat bekijken onderweg en niet te laat in het hotel zijn.
Het landschap is nu nog glooiender dit betekent niet dat er geen stevige klimmetjes meer zijn, alle tandwielen zijn weer gebruikt op de kleinste 3 achter na.
In het plaatsje Melrose staat een heel oude abdij (Abby) gebouwd in 1136.
De abdij is geplunderd door de Engelsen in 1332 en 1385, in 1920 is er een gebalsemd hart gevonden waarschijnlijk van Robert the Bruce de grootste weldoener van de abdij een stukje geschiedenis in dit verslag is ook wel eens nodig.

Alles ging verder goed een klimmetje dan weer een stuk dalen met een flauwe afloop dus het grote blad en snelheid houden dit schiet lekker op.
We zijn nu in het gedeelte van landbouw en veeteelt en af en toe zien of horen we nog schapen.
Er was zelfs een boer al graan aan het oogsten de Whisky fabriek zit al op de nieuwe oogst te wachten.
Morgen weer 100 Km is geen verslag geen zorgen dan is het laat geworden.

Gereden 106 Km
Schatten: 1 wel de 1000 ste.

Miranda

geweldig. De vlag ging zeker uit bij jullie 10000 Ste cache.
Oeps een nulletje teveel.

hanny

wat een prachtige foto's van deze reis en heerlijk om ze te bekijken zonder al die bergen op te fietsen geniet van jullie laatste dagen in het mooie schotland

Fred en Marian

Cor en Marja bedankt weer voor het verhaal de foto's zijn
prachtig wij gaan van Dinsdag op Woensdag avond om
0.300 uur naar Schiphol een dan 2 weken naar Spanje
we hebben er zin in. Zo lang je nog mail te geven we nog
antwoord.