fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 17 Edinburgh-Innerleithen

Dag 17 Edinburgh-Innerleithen

We namen afscheid van Amy onze gastvrouw in Edinburgh en pakte de fietsen ik bleek weer een lege band te hebben er zat nog lucht in dus voor alle zekerheid een nieuwe binnenband gemonteerd.
We keerde weer terug naar het Union kanaal dit volgde we een klein stukje en dan moeten we echt de stad door niet onze favoriet.
Maar de route door de stad maakte gebruik van parken en rustige wijken dus dat bevalt ons beter.
De route loopt via een oude spoorweg die omgebouwd is tot fietspad, maar ze zijn weer aan het ombouwen wat weten we niet maar we kunnen niet verder met de route en dan de GPS weer goed van pas even kijken welke wegen weer naar de route leiden en het is weer op gelost.
Ik had nog niet verteld over het mooie weer nou dat was het net als in Nederland, Schotland kan niet zo goed tegen warm weer dus maak het af en toe een kleine regenbui maar niet lang en nog lekker ook.
Twee wielrenners die ons eerst inhaalde maar nu ons tegemoet kwamen stopte en wilde wel eens weten waar de reis naar toe ging en waar we waren geweest ze waren onder de indruk en wenste ons nog een fijne en veilige reis.
Hoewel we de Highlands achter ons hebben gelaten en het landschap glooiender word komt de hoogte meter toch op 405 Mtr te staan en zakken we weer naar 305 Mtr en tussen twee heuvels waar veel wind staat weer te klimmen naar 370 Mtr.

Tijdens een rust pauze komt er een man en vrouw naar ons toe op twee racefietsen met tassen, ze stoppen meteen en komen de fietsen bekijken.
Zij waren voor het eerst van Newcastle naar Edinbrugh aan het fietsen met overnachtingen en als dat beviel wilde ze ook graag fietsen zo als ons waar wat bagage op kon hij nam alles in zich op gaf ons een hand en riep nog ik leer elke dag nog, ja wij ook.
Om 16:00 fietsten we rustig Innerleithen binnen een klein Schots plaatsje daar was ons hotel zag er goed uit en het bier was koud daar waren we wel aan toe na deze warme rit.
We zijn de 1000 Km al gepasseerd en zitten nu in The Scottisch Borders.
Morgen staat er een rit van ongeveer 100 Km op de lijst als er morgen geen verslag is maak je geen zorgen dan weet je de reden.

Gereden 65 Km
Schatten 3 (nog 1 dan hebben we de 1000 ste)