fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 15 Falkirk-Edinburgh

Dag 15 Falkirk-Edinburgh
We zaten in een hotel maar geen ontbijt een heel verhaal over de kok gooi maar in mijn pet we vinden wel wat en gisteravond vonden we een tentje voor het ontbijt dus niks aan de hand.
We wurmen de stad uit weer richting Union kanaal om de route weer op te pakken, trouwens gewoon in het overhemdje en wind mee.

We volgen dit kanaal dit loopt tot ver in Edinburgh dus alleen maar vlak.
Het pad is niet altijd gelijk ook smalle stukken waar maar een fiets op kan in de verte komen twee fietsers aan tassen voor en achter net als ons (nog niet tegen gekomen zo vol bepakt).
Wij stoppen in de kant en de twee stoppen ook voor een praatje het waren ook Nederlanders en Santos rijders (het merk fiets waar wij ook op rijden) en toch zagen we iets bekends en wat bleek de vrouw komt Mar wel eens tegen op de Slaperdijk zij fietst naar Amsterdam en Mar naar Heemskerk wat is de wereld toch klein het was hun tweede dag en hun doel was echt de Highlands in en weer terug met de trein naar Edinburgh.
Toch weer leuk zo’n ontmoeting zal wel een praatje worden op de Slaperdijk over een paar weken.
We gaan ook nog over 6 Aquaducten 2 lange 4 korte mooi bouwwerken.

We genieten van de mooie omgeving om ons heen en dan kom je vanzelf in Edinburgh aan.
Ons slaapadres opgezocht omgekleed en de stad in en dan kijken wat we morgen gaan doen we hebben weer een rustdag ingelast.

Gereden: 55 Km
Schatten: 1