fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 13 Iveraray-Gartmore

Dag 13 Inveraray-Gartmore

Na een goed nachtrust zaten we om 9:17 op de fiets hadden we ook al boodschappen gedaan.
We namen afscheid van Inveraray en keken al weer uit naar de fietstocht.
We wisten al dat er een flinke klim aan kwam na ongeveer 17 Km naar een hoogte van 262 Mtr over een afstand van 12 Km en dat alles over een vrij drukke autoweg het is namelijk de eerste dag van de schoolvakanties.
Om 12 uur het hoogste punt bereikt daar maar even een bakkie gedaan even een praatje gemaakt met een schot die op een les motor reed hij wist alle namen en hoogtes van de bergen die we zagen.
Maar met de ferry die wij namen in Tarbet was hij nog nooit geweest,
Maar omstreeks 12:30 uur moest toch een andere jas aan en de broek die zo lekker zit.
De afdaling verliep goed over een lengte van 5,7 Km.
En zo komen we aan in Tarbet en wat denk je mooi weer en de zon scheen heerlijk, dus de jas en de broek die zo lekker zit kon weer uit.
En met een zonnetje en wind mee varen we naar de overkant maar wel een stuk hoger op de kaart.
Het was geen echte ferry maar een soort plezier boot waar wel wat fietsen op konden met bagage maar die moesten wel even op het bovendek getild worden maar verder prima te doen.
Die bergen we verbazen ons nog elke keer over die fantastische bergen.
De kaptein verteld onderweg nog van alles over de bergen en de historie van Loch Lomond, ook dat er een wandelroute was van Glasgow naar Fort William deze tocht hebben kennissen uit Spaarndam 14 dagen geleden gelopen leuk om dat eens te zien waar hun dan hebben gelopen.
Tijdens het fietsen hoorde ik een doedelzak er was een bruiloft met alles er op en eraan,
mannen en kleine jongens in kilt een buitenkeuken bruidspaar in een roeiboot in het water leuk om te zien.
Het weer bleef goed zo goed dat er in Aberfoyle een ijsje werd gegeten, en dan op weg naar het hotel.
In het hotel was wat tumult over de boeking ik had de e-mail conversatie meegenomen dus alles stond genoteerd de baas had vergeten in te boeken maar alles is nog goed gekomen we kunnen slapen en eten.
Gereden: 67 Km
Schatten: 2

Elly Gerrit.

Luitjes wat een mooie verslagen en foto's
Jullie genieten maar wij ook
Cor wat zie er goed uit in je kilt veel succes de komende week liefs Gerrit en Elly

nina de borst

geweldig wat leuk reis verhalen, mooie foto's,super!
liefs nins

Fred en Marian

Cor en Marja dag 2 en dag 13 het zijn allemaal prachtige
verhalen mooie foto's Knap hoor om zoveel te klimmen
tot horens