fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 12 Oban-Inveraray

Dag 12 Oban –Inveraray
Vandaag vertrokken we met regenbroeken aan niet omdat het regende maar ze zitten zo lekker.
Dit is natuurlijk onzin het regende niet hard maar op de radar zag het er naar uit dat het voorlopig niet droog zou worden.
De eerste 20 Km zijn de zelfde als de laatste 20 Km van dag 10 een andere rustige weg is er gewoon niet.
Gelukkig had ik al foto’s gemaakt van dit stuk dus we konden lekker door fietsen.
Twee andere fietsers ook in regenkleding gingen dezelfde kant op ze reden steeds een stuk uit elkaar dus weinig gesproken.
Als het regent worden de klimmen niet minder dus dat was zweten in de regenkleding onderweg, nog wel een schoon t shirt aan gedaan want dat was wel nodig,
De enige weg naar Inveraray is een drukke autoweg slecht zicht en regen toch maar even de gesponsorde veiligheid hesjes maar aangedaan waarvoor nog dank.
Onderweg was nog een informatie centrum over de waterkracht centrale Cruashan reservoir waar we langs fietseten.
Mooie video gezien over de centrale indrukwekkend als er weinig energie nodig is pompen ze water in het reservoir en als er veel nodig is loopt het leeg en wekken ze elektriciteit op.
De lunch gebruikten we in een bushokje lekker droog en even rusten want het was wel vermoeiend en geconcentreerd rijden .
Af en toe nog eens gestopt om de benen te strekken maar verder was er niet veel te zien in de regen en de bergen in de mist.
Om 16:00 komen we aan in Inveraray en wat denk droog nadat we klaar waren met alles natte spullen uithangen en douchen scheen de zon volop meteen naar buiten om het stadje te bekijken toch nog wat leuke foto’s kunnen maken ziet er meteen vriendelijker uit .
De gastvrouw moest plotseling weg maar ze had alles geregeld we konden naar binnen en overal gebruik van maken dus vandaag ons eigen potje gekookt.
Nog even over het geld Engelse ponden en Schotse ponden beide evenveel waard maar totaal verschillend en in het Engelse gedeelte nemen ze vaak geen Schotse ponden aan dus dat is even opletten.
Met de munten kom je er helemaal niet meer uit vaak staat de waarde er niet op en is het nu Engels of Schots munt ik laat ze het zelf uitzoeken leg wat neer en ik hoor het wel.
Morgen en volgende week schijnt het warm te worden net als in Nederland we gaan het beleven.

Gereden: 64 natte kilometers.

eveline

Hoi Cor en Mar
Nou, we hebben hier ook veel nattigheid, soms een bui waarbij je wegspoelt, dan weer een motregentje, en dan weer prachtig zonnig. Ja dat geld, dat is net als links rijden, als ze nou ook de euro nemen en rechts gaan rijden, zou het leven voor een vakantieganger er veel makkelijker op worden! Ik kan hier ook maar niet wennen aan dat links rijden. Er zijn hier ook nauwelijks fietspaden, en op een fiets met een terugtraprem en 3 versnellingen kom je niet best een heuvel op of af. Vooral oversteken, want ik doe alles te voet, vind ik griezelig. Dus ik laat me maar rijden indien nodig. Maar genoeg in de buurt te doen om me niet te vervelen gelukkig! Fijne reis nog verder, en hopelijk knapt het weer wat op!

MiesFinke.

Goedemorgen Cor en Mar,buitje voor het stof zullen we maar zeggen maar als je aan het fietsen bent is het niet prettig. En dan ook je eigen potje nog koken het zit niet altijd mee.Idd het gaat goed warm worden hier ,weer te gek in 1x maar goed.Een gezellige droge fiets dag vandaag en we lezen jullie weer.

Ton van Warmerdam

Hallo Cor en Marja ,ik zie dat jullie goed aan hoogte profielen werken.
Mooie foto’s en een prachtige natuur ,ik wens jullie veel zon bij de laatste etappes.