fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 11 Oban rustdag

Dag 11 Oban een rustdag.

Beetje uitgeslapen want we wilde de stad eens gaan bekijken, met als gevolg om 11:00 waren we al aan het Whisky proeven.
Als de Whisky wordt geschreven zonder e komt het uit Schotland of Canada Is het geschreven met e Whiskey Iers of Amerikaans.
Ik wilde graag een rondleiding in The Oban Distillery kleinste Whisky stokerij van Schotland hij dateert uit 1780.
Bij de ticketbalie aangekomen konden we met de tweede tour mee van de dag even een kwartiertje de expositie bekeken en toen de rondleiding heel erg leuk en het proeven hoort er natuurlijk ook bij.
Ik had geluk want Mar is er niet gek op dus ik kon genieten van 4 glaasjes 2 glazen mochten we meenemen als aandenken, een klein flesje gekocht in de winkel, want op de fiets kan je niet teveel meenemen en dat is maar goed ook.
Veel winkels bekeken en rustig rond gelopen een broodje krab gehaald bij klein tentje heel erg bekend hadden we gehoord met heerlijke vis gerechten en het was er erg druk.

We hebben ook nog geen kerk bezocht onderweg waren ze allemaal dicht dus vandaag was de kans, de kerk was heel sober geen muurschilderingen of mooie glas in lood ramen wel gelegenheid om een kaarsje aan te steken dat hebben we dan ook gedaan.
Het gerucht doet hier de ronde dat de veerdiensten gaan staken Vrijdag en Zaterdag de dag dat de schoolvakanties gaan beginnen hier in Schotland.
Voor mensen die hun vakanties hebben gepland net als ons kan het nog vervelend worden gelukkig gaan wij zaterdag nog met een kleine veerdienst die niet staken.
We zouden met omrijden ook nog ons overnachting plek kunnen bereiken maar ik hoop dat hij vaart.
Verder een rustige dag gehad morgen gaan we weer verder naar Inverraray.

Mies Finke

Hallo Cor en Mar,moet kunnen een rustdag zullen jullie wel nodig hebben,ook vandaag weer een hoop gezien en .....gedronken wat is het toch leuk he die kleine winkeltjes en wederom prachtige foto's is niet te hopen dat ze de pijp aan Maarten gaan geven die veerboten een uitgelezen kans voor de mannen het zelfde als hier met de tour dat de politie vervelend gaat doen nou mensen morgen weer een nieuwe dag we lezen het wel weer.

Riet

O....Cor dat rokje heb je toch wel gekocht he? Wat staat je dat enig!...
En wat zien jullie toch veel...geweldig.hopelijk valt het met de veerboten mee.veel reis plezier,ik blijf volgen. ????

Jannie

Hoi Cor
leuk dat rokje, je weet hoe de Schotten dat dragen he, lijkt me wat koud op de fiets, misschien oorwarmers gebruiken hahahahaha

Fred en Marian

Cor en Marja bedankt voor de foto's het ziet er allemaal goed uit wel lekker een Rustdag er tussen het is een leuk
rokje geniet dan de omgeving