fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 10 Kilmartin-Oban

Dag 10 Kilmartin-Oban

De lucht was grijs geen regen en wind, hoewel de voorspellingen veel erger waren.
Hier hebben ze ook weermannen die er wel eens naast zitten gelukkig maar.
Kijken naar de lucht is meestal nog het beste en dat doen we dan maar ook.
We zaten pas om 9:30 op de fiets we zaten zo lekker te kletsen met de gastvrouw,
wij waren de enige gasten ze had alle tijd ze maakte een heerlijk ontbijt met alles wat ze in huis had.
Het was een zware dag veel steile klimmen het kleine voortandwiel en de grote achter zijn vandaag goed gebruikt hoewel de andere ook niet vergeten zijn.

Nu eens wat anders waar ik nog niks over verteld heb de Midges kleine irritante vliegjes.
Met veel wind of regen zie je ze niet nou ja dan voel je ze niet.
Hij is kleiner als een fruitvlieg dit is meer een huidvlieg voordat ze op je huid zitten steken ze al.
Als je op de wind staat geen last maar op een luwe plek komt de hele familie op bezoek en vallen aan als kamikaze piloten we zagen zelfs een mevrouw in de tuin werken met een imkerkap.
We hebben wel junglespray mee en dat helpt wel enigszins, remedie blijven fietsen en als je stopt blijven lopen in Schotland ben je altijd in beweging.
Om 11:00 uur moest er toch wel een regenjas aan maar na een half uur kon het weer uit.
De klimmen waar zo stijl dat we regelmatig moesten afstappen om toch de top te kunnen bereiken
de snelheid zat er ook niet in deze morgen 4 uur gefietst 30 Km afgelegd.
Maar de uitzichten zijn geweldig dat maakt alles weer goed.
Zo komen we ook langs een winkeltje geen huis in de buurt wel een winkeltje het zag er zo schattig uit dus even kijken.

Het was een bar, winkel, postkantoor en het plaatselijke tuincentrum geweldig.
En ik moet dan altijd wat kopen dit is zo leuk je kijkt je ogen uit en altijd oudere vrouwtjes die de tent runnen geweldig ik denk dat Ahold geen interesse heeft.
Om drie uur kon de regenjas weer aan en hij bleef aan tot Oban voordeel geen midges meer.
De route ging ook nog door een mooi dal met loslopende schapen en schotse hooglanders die hard voor ons uit liepen.

Zelfs een hert op de weg, weer een hoop gezien vandaag een fietsende tegenligger riep nog een fijne reis jullie komen zeker uit Nederland.
We hebben morgen een rustdag is wel nodig na 9 dagen fietsen.
Gereden: 67 Km.

Hanny

Hallo Cor en Marja

een rust dagje kunnen jullie zeker gebruiken na al die heuvels maar het is het zeker waard ik geniet van alle mooie foto's en ben nu al nieuwsgierig na het foto boek van jullie mooie reis Gr Hanny

Tom

Nog steeds genieten we van jullie verhalen een rustdag is dik verdiend,misschien wat tijd om schatten te zoeken
Genieten jullie van je vrije dagh