fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 9 Tarbert-Kilmartin

Dag 9 Tarbert-Kilmartin

Een strak blauwe lucht met hier en daar een wolkje, ja we zijn nog steeds in Schotland.
Al die verhalen over regen tot nu toe alles prima (morgen schijnt het minder te worden).
We gaan vandaag naar Kilmartin en als we de reisbeschrijving lezen een mooie tocht met een paar flinke klimmen.
Ze maken ons niet meer gek met een klimmetje, eerst even langs de super want in de reisbeschrijving staat ook dat er onderweg niks te halen is.
We komen weer ogen te kort goed dat er geen foto rolletjes meer zijn anders was het een dure hobby geworden, het is echt schitterend als je 10 meter verder rijd is het weer anders echt wat een mooi landschap.
We fietsen vandaag over een weg waar maar een auto op kan om de 100 mtr is er een passeer vak komt er een tegenligger de eerste die bij een vak is stopt bij het passeren steek je je hand op.
Komt er een auto achter je stop je in dat vak en de auto passeert vracht wagens geven nog een seintje met hun knipperlichten om te bedanken allemaal heel gemoedelijk.
Tijdens een klim komt er een auto tegemoet met 2 zwaaiende mensen het was een echtpaar dat we ontmoet hebben op de ferry naar Kintyre dus even gestopt en ervaringen uitgewisseld heel erg leuk.
We gaan ook over een prive pad van 6 Km dat ziet er iets anders uit al de normale weg zeg maar een boeren pad met in het midden gras of stenen.
En op bepaalde stukken zo stijl dat er geduwd moet worden ik heb Mar nog moeten helpen met naar boven duwen zo stijl was het.
En ben je boven op 140 Mtr dan moet je ook weer naar beneden je moet zo op de weg letten dat je niet om je heen kan kijken dus regelmatig stoppen om te kijken want we willen niks missen.
Om 11:00 uur maar even een bakkie gedaan en de kettingen een spray olie want die hebben al veel werk gedaan, en moeten ook nog veel doen.
Verder loopt de tocht voorspoedig nou ja ik ben vergeten te vermelden dat ik gevallen ben met een klim op dat prive pad dus langzaam gelukkig ik kom met mijn voorwiel in het midden stuk en raak mijn balans kwijt en daar lag ik verder geen letsel hoor.
Kilmartin staat bekent om zijn neolithische begraafplaats verdere uitlek klik HIER.
In Kilmartin aangekomen melden we ons in bij het overnachting adres zijn we bij de verkeerde
maar ze verkochten wel bier nou doet u ons maar een biertje dan ze verwees ons naar het juiste adres belde nog even dat we er aankwamen dus alles was weer geregeld we eten daar wel vanavond de malt whisky is in de aanbieding zal mij benieuwen.
Morgen weer een dag dan gaan we naar Oban moet heel mooi wezen ook met regen.

Gereden 87 Km.

Reacties

Reacties

eveline

Prachtige foto's Cor, daar kan ik momenteel niet tegen op, behalve dan natuurlijk die van de kleinzoon, maar ja, dat is meer voor opa en oma, jullie zijn vast meer geïnteresseerd in de omgeving. Die komen ook nog wel hoor, maar ik ben veel in en om het huis met klusjes bezig. Qua weer denk ik dat we zo'n beetje hetzelfde hebben, zon en af en toe een bui. Geniet van jullie reis!

Martin

Tja,Cor & Marja,
Ik heb uiteraard aan bovenstaande reactie van Mijn vrouwtje weinig toe te voegen. maar wat een prachtig verhaal en bijbehorende foto's. Jullie moeten maar goed realiseren dat het in Holland momenteel kwa weer ook echt helemaal naatje is. Verdikkie regelmatig de kachel aan. Aangezien ik regelmatig thuis ben i.v.m mijn taak ten opzichte van onze kleindochter heb ik het zomaar druk! Zeker nu oma 18000 km verder zit,komen al die huishoudelijke dingen ook in mijn taken pakket. Was opvouwen is duidelijk niet mijn ding! Dus laat ik maar hangen en trek het zo van het rek aan! Gaat prima. Er zijn ook nog van die die dingen in een potje hier,ik snap er niet veel van ,maar ze zien er anders uit dan bij het vertrek van oma! Volgens mijn dochter vermoord ik ze! Maar ik heb al een oplossing bedacht! 9 juli naar een tuin centrum en nieuwe halen! Anders moet ik 10 juli om 13:15 over de knie. Verder voor jullie een heel fijne voortzetting van jullie tocht. En als je valt Cor! Doe het aub zachtjes! Veel plezier en tot de volgende. Groet,Martin

Fred en Marian

Cor en Marja kijk uit met vallen gelukkig is het goed afgelopen geniet van het uitzicht en van de rest
tot de volgende keer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!