fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 8 Kilwining-Tarbert

Dag 8 Kilwinning-Tarbert

In the morning begin ik ook in het Engels sorry.
De morgen begon met een lucht half blauw en half met wolken en een aardig windje.
We moesten vroeg weg om de ferry te halen naar het eiland Arran.
Dus 8:30 uur op de fiets de route hadden we gisteren al gefietst dus moest dat geen problemen geven.
Tickets gehaald en in de rij gaan staan bij de fietsers die gaan als laatste,
Er waren nog meer mensen die op de fiets naar Arran gingen, 4 Schotten op de fiets zij deden eiland hoppen en kamperen alle 4 een karretje achter de fiets en zoals het hoort op vakantie in korte broek.
Je kon zien dat ze net waren begonnen want ze hadden spier witte benen.
Even een praatje gemaakt en toen de boot in de overtocht was 1 uur.
We hebben heerlijk op het dek gezeten uit de wind en in de zon ja ja deze scheen uitbundig.
De 4 Schotten namen de korte weg naar Lochranza 24 Km maar met hoge klimmen.
Wij nemen de route van 66 Km naar Lochranza ook met aardige klimmen maar meer om te zien leek ons.
En dat was ook zo mooie vergezichten heldere zee mooi struiken in bloei de Meidoorn en de Rhododendron.
Gezeten op een bankje komen er 2 jongens aan lopen met rugzakken zo te zien bekaf kom er maar bijzitten wij schuiven wel op het bleken Belgen die het eiland Arran aan het ronden waren over speciale uitgezette wandelpaden.
De ferry die naar het schiereiland Kintyre (BZN had er nog een liedje over dacht ik) gaat zou om 17:00 vertrekken we moesten nog even door trappen om dat te halen.
De volgende zou om 19:00 gaan dat is nou weer te gek op de ferry moest je afrekenen vertelde ze maar er kwam niemand naar ons toe dus wij naar boven om van uitzicht te genieten.
Maar daar kwam de man ons toch zoeken we hadden naar de ticket office moeten komen om te betalen niet opgevallen betaald en alles was weer geregeld.
Op weg naar Tarbert ook weer klimmen en dalen om 19:00 komen we aan bij het hotel gelegen aan de haven van Tarbert.

Gereden: 97 Km
Schatten: 1

Martin

Hey Cor & Marja,

Weer een prachtig verhaal. Wat maken jullie toch een mooie dingen mee. En wat is het toch heerlijk om te Lezen,dat jullie echte wereld burgers zijn. Gewoon even in alle Talen het gesprek aangaan. Tot aan Belgies aan toe! Cor jij hebt het over BZN! Maar volgens mij was het een andere vogel ons wel bekend! (Paul McCartney & WINGS - Mull Of Kintyre (1977) Maakt verder niet uit hoor, ik dacht namelijk dat het misschien een geheugen steuntje zou wezen. Geniet verder en de groeten. xxxx Martin

Mies Finke.

Hoi Cor en Mar wat een prachtige foto's en een schattig haventje lekker gegeten,leuk om al die verschillende en leuke verhalen te horen van die mensen,en ja je dacht natuurlijk goedkoop eten als ze niet willen dat ik betaal maar je ziet vinden doen ze je overal. Gr Mies en Wim.

Fred en Marian

Cor en Marja dag 7 en 8 Het is leuk om alles te lezen
jullie maken van alles mee van Boot reis tot dan alles
prachtige foto's ook van de natuur wij genieten mee.
groeten van ons