fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 7 Ayr-Kilwinning

Dag 7 Ayr-Kilwinning

Zondagmorgen rustig aan vandaag een ritje van 30 Km werd 54 Km maar dat later.
Het was weer grijs en nat in de morgen maar toen we vertrokken droog maar nog wel grijs.
Om 9:45 vetrokken naar Kilwinning afstand 30 Km met wind schuin mee kan alles rustig aan
Maar ook al deden we rustig aan om 12:45 zaten er al 30 Km op dus was het idee om alvast te kijken bij de ferry die we morgen nemen naar het eiland Arran.
De ferry vertrekt om 9:45 komt dan 10:45 aan in Bradick, daar fietsen we 66 Km tot de volgende ferry die ons naar Claonaig brengt en dan nog 16 Km naar Talbert naar het hotel, dus een druk dagje.
We hebben nog wel fish & chips gegeten was niet helemaal wat we dachten om de vis zat zo een dikke koek, niet wat wij gewend zijn maar goed je moet het proberen om een mening te hebben.
Omdat we vandaag niet zo veel meemaken heb ik nog wel wat in mijn hoofd wat misschien leuk voor jullie is het gaat over de Belt Galloway.
De Belt Galloway is een klein rund met een witte ring om zijn middel een band zeg maar, de schotten noemen dit een belt (een riem) dit rund komt veel voor in het district Galloway.

In Nederland kennen we ook deze tekening wij noemen het een Lakenvelder komt bij ons voor op runderen geiten en kippen.
Het rund in Nederland is alleen wat groter en slanker als het Galloway rund het Nederlandse rund lakenvelder komt veel voor rond Soest.

Gereden: 54 Km.
Schatten: 3

Mies Finke.

Wat een schatting haventje,en verder weer een mooie rit.Morgen idd een drukke maar ook een leuke dag.

Gerard en Corrie

Lekker ontbijtje Cor, met recht spekkie naar je bekkie. Je hebt Marja toch wel iets anders te eten gegeven hè.
Wat een leuke reisverslagen en mooie foto`s. Geniet ervan.
Groeten Corrie en Gerard

Sjaak en Marijke

Hoi Cor en Marja
Wat een geweldige reis,het verslag is erg leuk om te lezen.
Je had wel reisleider kunnen worden,wie weet.
Vandaag een drukke dag met veel nieuwe indrukken.
Wij fietsen in onze gedachten met jullie mee.
Groeten Sjaak en Marijke

Anneke van der Haas

Hey Cor en Mar, wat een pachtige fietsvakantie tot nu toe! Mooie verhalen en foto's. Maar ook pittig met fikse heuvels. Ik zou zeggen: lang leve de E-bike! Deze week zal ik tante Hen wat laten zien van jullie verslag. Nog heel veel plezier en belevenissen! XX

Jannie

Hoi Cor en Mar
had veel te lezen vandaag, geweldig leuk weer, zo te zien hebben jullie het aardig voor elkaar. Geniet er maar lekker van. Groetjes Jannie

JWD

Hallo Cor en Mar,
Ik heb de Weblog bekeken. Mooie verhalen en foto's. Wat een mooi land hè? Ik ben er en paar jaar geleden geweest voor mijn werk. Alleen dat weer! Een droge dag is haast een bijzonderheid. Ik wens jullie nog een goede vakantie en veel zon en weinig regen. Groeten, JWD

Iet

Heel leuk om jullie weer te volgen op de fiets vakatie.
Nog heel veel plezier en mooi weer !!!
Groetjes.