fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 6 Newton Stewart - Ayr

Dag 6 Newton Stewart – Ayr

Vandaag een route met pittige klimmen tot 392 Mtr. Nu kan je oefenen wat je wil het
moet toch maar weer gebeuren.


Ik blijf erbij een Engels ontbijt help mij wel, Mar is in de morgen niet van gebakken eten.

De dag begon grijs met miezer regen en koud en geen wind, maar factor 30 kon na 11:00 uur uit de tas het zat natuurlijk onderaan want wie rekent hier op vandaag.
Het woord links gebruiken we steeds minder we zijn al aardig gewend alleen in grote steden en een rotonde is het nog uitkijken geblazen het lijkt dan wel of ze van alle kanten komen.
De route ging groten deels door het Galloway Forest Park een natuurgebied met over het algemeen bos maar ook mooie open heuvels met hoe kan het anders schapen.
De eerste klim was een langzame klim maar vergis je niet op het kleinste verzet, zelfs een stukje moeten lopen want als snelheid nog maar 5 Km is kan je beter gaan lopen dit spaart energie en de snelheid is gelijk.
Regelmatig kleine porties eten want met een volle maag werkt ook niet maar dit leer je vanzelf hoor.
Maar na een hoogte van 392 Mtr komt er ook een afdaling even een windjackje aan want boven op is het fris en dan met een snelheid van 46 Km weer naar beneden als het kan want een paar bochten waren niet goed te bekijken dan maar even in de remmen.
Mar ging nog een 0,5 Km harder als ik naar beneden volgens de tellers.
Maar na de daling komt er weer een klim steiler maar korten naar 348 Mtr daarna weer dalen en dan nog een paar kleine klimmen.
We stonden er van te kijken dat we om 16:30 al in Ayr waren hadden we niet op gerekend maar op het mooie weer ook niet.

Gereden: 78 Km.

Reacties

Reacties

Miranda

wat lekker een zonnetje bij die beklimmingen.
Ik heb bewondering voor jullie.
Groetjes uit het natte kikkerlandje.

Saskia

Gelukkig konden jullie wel bij factor 30 anders zouden jullie nu als kreeften op de fiets zitten. Lekker een x zon en geen regen. Geniet nog maar even, de eerste week is al bijna om.

Tom

Vol bewondering lees ik steeds weer jullie verhalen
Mar is een snellere daler dus ook een betere klimmer

Miesfinke.

Engels ontbijtje heerlijk maar die witte bonen hoe verzinnen ze het,maar mensen weer een mooie fietsdag veel gezien,pijnlijke kuitjes misschien op naar de dag van morgen.

John & Judith

Zo, dat is een lekker ontbijtje!!!
Wat een klimpartij vandaag zeg. Leuk om jullie weer te volgen.
Groetjes..

Martin

Tja, Cor & Marja,zoals Cor al had voorspeld bij jullie vertrek via de mail,heb ik het idd heel druk met jullie verhalen en die van Eveline. Het grootste probleem is echter het verschil in tijd. Maar neemt niet weg dat mijn dag/nacht ritme aardig om zeep geholpen is.
Maar wat een prachtige tocht hebben jullie weer uitgestippeld. Als ik dan lees over het klimwerk,dan vraag ik mij telkens af hoe een E-bike daar zou presteren! Zou wel een mooie test zijn voor zo'n ding! Hopelijk kan ik mijn wederhelft nog eens zo gek krijgen om een dergelijk avontuur aan te gaan. Gewoon met de tandem! 8 speed 40nm motor en 48 volt 30 aH moet het toch wel lukken denk ik zo. Er is denk ik alleen een probleem met die links om draaiende stroom daar waar jullie zitten?
Ik ga nu even aan de huishouding,er staan wat van die gasten in een potje op de vensterbanken die er anders uit zien dan toen Eveline vertrok. Hoop dat ik er achter kom wat er mankeert!
Heel goede en plezierige reis verder en ik geniet mateloos van jullie verhaal. GEWELDIG!
Groetjes, Martin

eveline

Ja, zo'n Engels ontbijt.... Ik had gisteren een Australisch ontbijt. Ook heel stevig, maar ik denk dat het Mar beter zal bevallen dan het Engelse, in ieder geval geen (bloed)worst en witte bonen. Wel lekkere thee, gelukkig mag dat ook zonder melk gedronken worden. En ja Martin, hier draait alles ook linksom, zelfs de eieren bak je hier linksom ;)

Fred en Marian

Cor en Marja het was wel klimmen maar dan zie je ook wel wat Gisteren zijn wel naar Westerveld geweest de steen
Gevonden een plantje neer gezet veel succes voor de volgende dagen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!