fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 5 Kirkcudbright-Newton Stewart

Dag 5 Kirkcudbright-Newton Stewart

Het weer was grijs en 14 graden maar geen regen dus het fototoestel kon gewoon blijven staan op bewolkt het heeft ook zijn voordelen.
Al een paar dagen lopen wij met een vraag over eb en vloed wij zien altijd de boten op het droge liggen.
De mede gasten in de B&B beschikten over een Engelse eb en vloed app en wat bleek als wij langs het water fietsten was het steeds rond de tijd van de eb , dit is ook weer opgelost.
Dus vanmorgen weer de boten in de modder 8:00 was eb.
De gast vrouw van de B&B wilden ons op de film als wij met fiets vertrokken voor de Facebook van de B&B zal mij benieuwen of dit is gelukt ik vond haar niet zo facebookerig maar je weet nooit.
Ze blijkt toch wel wat te weten van Facebook klik hier.
Rond 9 uur vertrokken we weer van uit de B&B richting Newton Stewart, het land wordt steeds ruiger voor al langs de kust we kijken ons ogen uit wat een pracht natuur vogels bloemen struiken geweldig en heel rustig op de weg en als er een auto komt gaan ze aan de kant en steken hun hand op.
We fietsen langs de rand van het Gallowaypark op een gegeven moment haalt een pick up ons in en blokkeert de toegang weg naar een boerderij hij zegt ons gedag en vertelde dat we maar beter even bij hem konden gaan staan anders werden we vertrapt door een koppel runderen de stier was er ook bij, ik vroeg om hoeveel dieren gaat het rond de 40 zei hij nou dan wachten wij wel even.

We kregen nog wat uitleg over het ras het waren Grey Blue Galloway’s een kruising van een zwarte Galloway en een witte stier weer een stukje fok technische zaken pik ik toch weer even mee.
Daar kwamen de dames met de stier en de kalveren voorbij mooi om te zien de pickup vertrok en wij er achter aan.
Als er zo een 40 runderen lopen die worden opgejaagd door een auto dan doen ze wel even de klep open met als resultaat overal mest en niet te ontwijken, dus licht bruine banden en een geur die nog even bij ons bleef.
De wind was wel weer sterk vandaag bij flauwe afdalingen moesten we toch nog mee trappen.
Maar verder een mooie dag.
Gereden: 58 Km
Schatten: 2

MiesFinke

En zo ga je dus de hele wereld over,hoe leuk is dit zijn weer prachtige foto's ,en en wat het weer aangaat hier niet veel beter benieuwd wat jullie vandaag weer meegaan maken.veel plezier.

Hans van den Bel

Hoi Cor en Mar. Prachtige foto s en leuke verhalen.
Geniet van jullie fiets vakantie, gaat zeker goed komen.
Groetjes Hans en Jopie.

Joke

Nou luitjes geniet weer van jullie fietsavontuur!!
Denk iedere keer dat jullie pech hebben gehad met het weer wat bij ons in dit kikkerlandje gezien laat worden via satelliet beelden.
Maar na het lezen van jullie verslag valt het allemaal reuze mee en gelukkig maar!!
Vandaag gingen wij ook een poging wagen om de lepelaars te zien Mar maar helaas geen een! Toch genoten daar van de andere vogels prachtig daar.
Nou nog heel veel fietsgenot daar in dat mooie maar ruige Schotland

Elly

Wat een mooien verhalen jullie genieten er wel van veel succesgroetjes Elly en Gerrit