fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 4 Powfoot-Kirkcudbright

Dag 4 Powfoot-Kirkcudbright

De dag begon al goed nog voor het ontbijt even een band plakken mijn voorband was lek.
We waren nog niet weg dus nog geen nieuwe band gepakt maar plakken,
hij is nog hard dus dat zal wel goed zitten.
Het was koud vandaag 15 graden en bewolkt en daar komt natuurlijk juist nattigheid uit
maar het viel mee hoor de banden werden er niet nat van en dat zo’n 6 keer per dag ongeveer 10 minuten dus goed om te doen.

Onze gast vrouw en man waren al naar het werk alles stond klaar voor het ontbijt al was je met 10 man kon het nog niet op men zegt wel eens die trekt wat uit de kast dat was hier niet anders.
We moesten wel opletten dat de hond niet naar buiten glipte want hij ging achter de schapen aan.
Het was een Hazewind hond en om daar nou achteraan te gaan lopen als hij ontsnapt, dus we wilden wel opletten dat hij niet op eens weg glipte.
Om 9:00 uur zaten we op de fiets korte broek Mar ook maar wel een vest later op de dag nog een windjackje maar dat voldeed prima.
Het begin was aardig vlak dus met 1,5 uur zaten we al op de 20 km op km stand 35 waren we in Dumfries een vrij grote stad.
In Dumfries even de lunch gepakt en weer verder en dan kan het haast niet uitblijven de
heuvels en dalen nu schrikken wij daar niet meer van maar kijken er wel van op dat er steeds weer
een voor je neus verschijnt maar bij elke trap kom je weer dichter bij de top en is het uitzicht weer prachtig op de foto’s komt het niet zo uit maar geloof me het prachtig.
Schapen koeien de landerijen staan er vol mee, we fietsen veel op B wegen en het is soms oppassen geblazen want de boeren hebben hier ook de grote trektoren ontdekt met grote giertanken en vol gas de bocht om je hoort ze aankomen dus even in de kant.
Ze kunnen ook een half uur eerder opstaan en wat kalmer rijden maar ja leg dat maar eens uit.
We zien en horen ook veel vogels zelfs al een hert gespot.
De laatste 4 kilometer naar Kirkcudbright was het dalen want deze stad ligt aan de kust en wij waren op een heuvel hoe ken het ook anders.
Al met al weer een hele mooie dag.

Opbouw van een muur.
Gereden: 80 Km.
Schatten: 3

Miranda en Rob

Ziet er prachtig uit. En af en toe een schat. Dat tikt lekker aan. Zo een ontbijtje, sorry ontbijt komt goed van pas.
Geniet er maar van.

Groetjes

Britt & Tim

Hi pap en mam,

Weer leuke verhalen hoor!
Zo te horen bevalt de airbnb goed ;)
Veel plezier nog.

Groetjes

Mies Finke.

Hoi Cor en Mar,prachtige foto's leuke verhalen en tja het weer hier niet veel beter.Prachtige landerijen mooi dieren gewoon een prachtig land.

Robèrt

Hallo Marja & Cor,

Wat een leuke tocht hebben jullie weer uitgezocht met weer fantastische reisverslagen. Geniet volop van de Schotten, het 4 seizoenen weer en verlies de schatten niet uit het oog.

Stay rigth (ahum left)!!

Kijk uit naar de volgende dag van jullie beleving.

Jannie

GEWELDIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je hebt je roeping misgelopen, wielrenner geintje, nee hoor schrijver.

Fred en Marian

Cor en Marja leuk alle verhalen van Dag 3 en Dag 4
jullie fietsen heel veel hopelijk blijft je band heel
Vandaag is hier een grote Zomeravond markt.
Het is droog vandaag. Tot het volgende verhaal