fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 2 Newcastle-Haltwhistle

Newcastle – Haltwhistle 16-6-15

Gisteravond de boot verkend en wat gegeten, daarna had ik een afspraak met de machinekamer.
Om 20:15 kon ik naar beneden om een rondleiding te krijgen het was geweldig de olie geur de warmte van de motoren de herkenbare installaties geweldig, dat ik weer bij Mar was rook ik naar olie
vertelde ze dat was nou net de bedoeling.

Voor de technische mensen onder ons hier wat gegevens.

4 Hulpmotoren (generators) elk 500 Kva 440 Volt 60 Hz per stuk is dat 1000 Amp. Merk Man diesel / AEG generator.
2 Assen / schroeven verstelbaar
4 Hoofdmotoren merk MAK p/st 5000 pk 2 motoren per as d.m.v. tandwielbak .
1 Boegschroef elektromotor verstelbare schroef.
We voeren op 1 motor per as rustige zee vermogen genoeg volgens de machinisten.

Heerlijk geslapen op een rustige deining Mar vond het kraken en trillen van de motoren niet zo, ik genoot zelfs nog in mijn bed.
Maar dan komt de morgen er aan lekker vroeg eruit en naar buiten het had geregend maar de zon kwam al door de wolken, en in Newcastle was het prima weer.
De tellers op nul en fietsen maar wel even op links rijden letten dat was de hele dag nog hoor,
wel lekker dat het eerste gedeelte fietspaden waren.
Soms vragen mensen heb een fiets met ondersteuning dan zeg ik nee maar op dit antwoord moet even terug komen, met het ontbijt op de boot spek, ei, worst, gebakken aardappelen, witte bonen in tomaten saus heb ik zeker een paar uur ondersteuning.
Om 12:30 waren we de bewoonde wereld uit en zagen we de eerste koeien en landerijen,
en dat is lekker rustig en een hoop te zien.
De landerijen zijn niet afgebakend met hekken maar echt op zijn Engels met muurtjes geen cement er tussen maar gewoon opgestapeld en dit staat al een tijdje niet te geloven.
De klimmen hebben we ook gehad zo steil dat er gelopen moest worden en afdalen zo steil dat er geremd moet worden.
Maar een prachtige omgeving en aardige mensen soms kijken ze wel eens van die zijn niet lekker
met volle bepakking een heuvel op en dat is ook misschien wel zo.

Gereden: 85 Km
Schatten: 2
Hoogte: 230 Mtr

Reacties

Reacties

Mies Finke

Cor en Mar wat een geweldig fietsavontuur en zeker jullie verhalen erg leuk.

martin

Hey Cor & Marja,

Geweldig weer jullie verhalen. En tja Cor ik heb jou door met het machinekamer verhaal. Slingert uiteraard bijna niet of nauwelijks! En Marja natuurlijk groen en geel! En ja die land afscheidingen daar! Wat zijn dat toch ook een ieder afzonderlijke kunstwerken. Ik moet jou bekennen dat er hier in Friesland en Drenthe ook soms dergelijke afscheidingen voorkomen. Het is mij alleen niet duidelijk wie nou van wie afgekeken hebben. Wat wel heel opvallend is,daar staan deze afscheidingen voornamelijk aan de linker kant! Ook moet jij natuurlijk rekening houden met foto graveren. deze moeten allemaal even omgedraaid worden! Anders zien wij deze van de verkeerde kant! Nou ik begin nu slap te lullen zoals gewoonlijk! Veel plezier en doe voorzichtig in het linkse tot het volgende verhaal. xxxxx Martin

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja wat een leuke Foto's goed dat je in
Machine kamer mocht kijken Tot de volgende mail

eveline

Ja Cor, ook ik moet links houden! Heb nog niet gefietst, maar ook het oversteken gaat linksom, als je begrijpt wat ik bedoel. Goed uitkijken dus!
Geniet ervan hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!