fietsen-schotland.reismee.nl

Dag 1

15-06-2105 Spaarndam- IJmuiden.

Een vreemde dag voor het begin van de vakantie niet meteen in de morgen weg maar wachten tot
de klok van 13:40 om dan op de fiets naar IJmuiden te vertrekken.
Je kan nog wel wat dingen doen als je later weggaat maar je wil toch ook aan de reis beginnen.
Nog een bakkie gedaan bij de buren die letten op de kippen en de plantjes heerlijk zulke buren.
Maar dan is het toch zover op naar de boot eerst nog even langs een kennis om wat eieren af
te geven, en dan door de duinen naar de boot daar stonden al vrienden op ons te wachten en hoopte ons nog te zien nou dat was gelukt.
Een gepensioneerde collega kwam ook nog met zijn vrouw onze schoonzuster nog het kon niet op.
Maar dan is het toch tijd om in te checken heel veel motoren auto’s vrachtwagens je weet niet wat je ziet.
Als fietser mag je voor dringen en na controle van paspoort meteen naar voren om als eerste op de boot te kunnen want fietsers laden ze eerst in.
Dan op zoek naar de hut dat viel niet mee maar toch gevonden met behulp van de 1e machinist meteen gevraagd of ik in de machinekamer mag kijken ja hoor na 8 uur kan dat wel.
Op 27-05-1979 vertrok ik ook uit de haven van IJmuiden maar toen i.v.m. mijn werk .
Toen was de bestemming Zweden om een kraan op te halen voor Rusland plaats Odessa een legerbasis aan de Zwarte zee.
Het verslag komt vroeg vandaag we gaan de boot verkennen en genieten van het vertrek.
Morgen meer.

Thomas Westerveld

Ha Cor en Marja, houd het roer recht he ???? Veel plezier!! En Succes!

Helma

Heel veel plezier en een goede reis. We volgen jullie op de voet;zogezegd. Wie weet, tot in Schotland.